Search This Blog

Wednesday 7 September 2011

Perokok tegar...

Aduhai... aku cukup sedih la bile cakap pasal perokok tegar nie... aku pun salah seorang dari insan2 yang tak bersalah nie... hari ni hujan, aku keje lak tempat ekon, punya la sejuk, ak pun pegi la tempat port aku melepas kan gian... dah setting baek2 tengok line clear aku pun kuar kan kotak rokok, rupenye kotak rokok aku dah kosong,siut betul, aku lupe lak rokok ak dah abis... pergh... stress giler.... aku xtau la camne nak gambar kan perasaan yang hanye bole di rasai oleh seorang perokok tegar... huhu...
aku terpakse la behenti merokok selame beberape jam... sejuk lak 2... aku memang teringin nak berhenti merokok nie... tp memang agak sukar, walawpun kerajaan telah menaik kan harge rokok dengan mendadak setiap tahun... 
Memang pelik kan, yela klu memang betul kerajaan kempen tak nak merokok, just haram kan je la rokok kat malaysia nie.. lama2 perokok2 tegar macam ak nie akan terpaksa la berhenti dalam keadaan terdesak macam hari nie... tapi bile naik kan harga, sgt susah la jg bagi orang untuk berhenti, tak kira la kempen macamane skali pun... kalau korang nak tau, sebenarnya tak boleh nak haram kan rokok kat malaysia sebab cukai rokok merupa kan cukai yang sangat menguntung kan negara, mana tak nya, cukai rokok naek sebanyak 100%... sebab 2 penyeludup leh jaul rokok dalam harga RM 2, 3 ringgit jer...

sebenarnya smua nie alasan je buat perokok2 macam aku nie... yang penting hati juga, tak mati la kalau berhenti merokok nie... betul kan... aku ada azam, aku nak berhenti merokok bile aku kawen nanti... cian kat anak bini aku... doa kan ak berjaya... mekasih....

1 comment: